Week 8

7 maart 2019 - Setagaya, Japan

Vrijdag 1-3-2019

Het is alweer maart! En op het moment dat ik dit schrijf, ben ik precies twee maanden in Tokyo. Hoe langer ik hier ben, hoe sneller de tijd voorbij lijkt te gaan... Maar daar staan we maar niet te lang bij stil. Vorige keer schreef ik al dat ik naar een kasteelruïne wilde gaan maar dat het daar toen te slecht weer voor was. Vandaag was het in ieder geval droog, dus kon het wel. Het was nog een flink eind wandelen. Toen ik er eenmaal aan was gekomen, was het flink anders dan wat ik me bij een kasteelruïne had voorgesteld, haha. Eigenlijk stonden er alleen lage stenen muurtjes om aan te geven waar er ooit muren en torens hadden gestaan. Niet super spectaculair dus, maar ach, ik wist nu tenminste hoe het er uit zag. Op de terugweg kwam ik in de buurt van een tempel waar ik al een keer met Nick was geweest. Ik vond het toen erg mooi dus leek het me een goed idee om er nog een keer te gaan kijken. Ik was de poort van het terrein nog niet door of ik hoorde achter me in een Japans accent: 'Excuse me, miss.' Verder was het terrein verlaten dus het moest wel voor mij bedoeld zijn. Het was een medewerker die vertelde dat de hekken over 5 minuten gingen sluiten... Helaas pindakaas. (hmm... pindakaas... daar dromen we van...).

Zaterdag 2-3-2019

Het was vandaag ook weer grijs en druilerig; ideaal weer om naar de bioscoop te gaan. Alleen had de bioscoop in Shinjuku geen plek meer voor de film waar wij naartoe wilden gaan. Dus zochten we een andere bioscoop op waar ze Engels gesproken films hebben (anders krijg je een film die Japans is ingesproken). In de buurt van Shibuya, in Hibiya, konden we gelukkig nog terecht voor de film van 21:45 uur. Een beetje laat, maar het was weekend, dus we konden wel een beetje gek doen. In de avond, rond etenstijd, gingen we op weg. We waren allebei nog nooit in Hibiya geweest. Het bleek een heel chique zakendistrict te zijn met tegelijkertijd veel theaters en dus ook een bioscoop. Die lag ín een flatgebouw met zeker meer dan 20 verdiepingen waarin ook winkels en restaurant zaten... Op zulke momenten besef je hoe groot Tokyo eigenlijk is. Van tevoren zochten we een plekje om wat te eten. We kwamen uit bij een sfeervolle spoorbrug waar zelfs restaurantjes direct onder het spoor zaten. Dat vonden we iets te benauwd maar wel heel leuk om te zien. ;-) We kozen uiteindelijk voor een restaurant aan de overkant waar ze Spaans eten hadden (op zijn Japans). Als voorafje kregen we twee mini toastjes met twee hele kleine puntjes brie. Daarna bestelden we patatas bravas, ratatouille, pasta en nog een toetje toe. Na de film hadden we bijna de laatste trein terug naar Umegaoka en het was nog druk in de trein voor dat tijdstip. Maar het was het wel waard.

Zondag 3-3-2019

Het heeft vandaag de hele dag geregend, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Op een gegeven moment besloten we om naar het plaatsje dat één treinstation verder ligt te lopen zodat we toch nog wat frisse lucht en beweging kregen. We gingen daar naar een boekwinkel waar Nick zijn kortingsbonnen inleverde die bijna verlopen waren (anders zou het toch zonde zijn geweest) en we kwamen ook langs een klein groente- en fruitwinkeltje waar we aardbeien kochten voor bij het toetje. Ook zagen we een bloemenwinkel die 'Bloemist' heette! Ze hadden er ook nog eens tulpen. ;-) 's Avonds gingen we weer ramen eten; het perfecte gerecht voor regenachtige dagen.

Maandag 4-3-2019

Het lijkt wel alsof er een regenseizoen is aangebroken hier (wat niet heel vreemd is in de lente) want ook vandaag regende het de hele dag. Geen weer om op ontdekkingstocht uit te gaan. Ik heb me binnen prima vermaakt, dus het gaf niks. :-)

Dinsdag 5-3-2019

Na regen komt zonneschijn en dat was vandaag zeker het geval. Ik had zin om ergens te gaan lunchen en ik had besloten om te gaan kijken of de lunchroom in Shimo-Kitazawa (waar ik vorige week al tevergeefs was geweest) nu wel open zou zijn. Ik ging er weer lopend naartoe via de Kitazawa River Greenway, wat een fijne wandelroute is. De lunchroom was open en wat hadden ze veel lekkere dingen om uit te kiezen! Broodjes, taartjes, pasta, ijs en nog veel meer. Ik ging voor french toast met een vruchtenmix en vanille-ijs en een aardbeienmilkshake. Hmm..  Daarna heb ik weer rondgesnuffeld in allerlei zaakjes en boetiekjes. In één winkeltje vond ik een tegeltje met daarop de tekst: 'Eigen haard is goud waard'. In eerste instantie viel het me niet eens op dat het in het Nederlands was, maar daarna dacht ik: 'Wacht eens even...'. Ze zijn hier in Tokyo dol op westerse dingen, maar zo'n tegeltjeswijsheid verwacht je niet zo één-twee-drie. ;-)

Woensdag 6-3-2019

Ik had op Google Maps een mooi park opgezocht om naartoe te gaan. Het heette Arisugawa-no miya Memorial Park. Ik dacht dat het misschien met de Tweede Wereldoorlog te maken had, maar het bleek ter nagedachtenis te zijn van een samurai die een stuk van zijn grondgebied aan de stad had geschonken om er een openbaar park van te maken. Het was er best groot; zo lag er een meer, een stuk bos en er waren ook twee watervallen. Alles was kunstmatig aangelegd maar nog steeds mooi. Daarna kreeg ik trek en ging ik op zoek naar een plekje om te lunchen. Er bleek een tentje in de buurt te zijn die 'And the Friet' heette. En jawel hoor, daar hadden ze frietjes! Ik was helemaal blij :-) Ze hadden ook nog een poging tot mayonaise gedaan maar daar zat nori (zeewier) in en smaakte dus niet helemaal zoals ik had gewild, maar je kunt niet alles hebben. Eenmaal terug heb ik lang met mama en ook nog heel even met papa ge-Skype't en dat was weer heel erg fijn. En 's avonds om 10 uur ben ik met Nick nog een ijsje gaan halen in de supermarkt, gewoon omdat het kon.

Donderdag 7-3-2019

Vandaag was ik eigenlijk van plan om weer bij Second Harvest Japan te gaan helpen. Maar vannacht had ik helaas niet zo goed geslapen en vanochtend stond ik op met hoofdpijn, dus ik voelde me er niet lekker genoeg voor. Ook regende het weer pijpenstelen, dat hielp ook niet echt mee. Op een gegeven moment was Michiel weer online en hij vroeg of ik een spelletje wilde spelen met hem en zijn vriendin. Dat was erg gezellig. :-) En nu ben ik een beetje moed aan het verzamelen om boodschappen te gaan doen in de regen... Eerst misschien nog even een kopje thee. X

Veel liefs,

Maroussia

P.S. De foto's die onder mijn blog staan, zijn niet de enige foto's die ik heb geüpload. Op de hoofdpagina van mijn blog staat een apart kopje 'Foto's' en daar kan je de rest vinden. O:-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade